PINDAH MILIK UNIT
- Bilangan unit minimum yang dibenarkan untuk dipindah milik ialah 100 unit.
- Penerima pindah milik mesti mempunyai akaun/ adalah pemegang unit.
- Tiada caj dikenakan untuk proses pindah milik.
- Anda boleh membuat pindah milik unit dengan melengkapkan borang dan melampirkan dokumen-dokumen berikut.
Bagi Individu:
- Borang Pindah Milik yang lengkap
- Satu salinan Kad Pengenalan pemegang unit individu, pemegang bersama dan penerima pindah milik yang diakui sah
- Bagi pindah milik yang melibatkan unit bersijil, sijil asal mesti disertakan. Jika sijil hilang, anda mesti menyertakan satu surat akuan mengakui kehilangan sijil bersama dengan permohonan Pindah Milik tersebut
- Dokumen yang perlu disahkan/disaksikan hendaklah menggunakan mereka yang disenaraikan oleh Pengurusan KUMIPA Berhad
Bagi Badan Korporat, Badan-badan Berkanun, Institusi atau Pertubuhan perlu melampirkan dokumen-dokumen berikut (yang mana berkenaan):
- Surat permohonan pindah milik.
- Borang Pindah Milik yang lengkap.
- Salinan kad pengenalan pemindah milik dan penerima pindah milik yang diakui sah.
- Salinan Perlembagaan (Memorandum and Articles of Association atau Perlembagaan atau By Laws), Penyata Tahunan dibawah Seksyen 68 Akta Syarikat 2016, Borang 8 atau 9, Undang-Undang Kecil / cabutan minit Syarikat, Senarai Jawatankuasa terkini dan Sijil Pendaftaran Syarikat / Pertubuhan.
- Resolusi
Kesemua salinan dokumen tersebut mesti yang diakui sah.
- Baki minimum bagi mana-mana pemindah milik atau penerima pindah milik ialah 100 unit selepas transaksi pindah milik dibuat.
- Mana-mana akaun yang mempunyai baki kurang dari minimum yang dibenarkan akan ditutup dan baki akan dipindahkan ke akaun khas.
- Pengurus boleh menolak permohonan pindah milik unit tanpa sebarang alasan.
Muat Turun Borang
Borang Pindah Milik Unit Individu | |
Borang Pindah Milik Unit Institusi |